Prelude

Een nieuwe blog..  Wéér een…

Ik ga geen beloftes doen, ik stel mezelf geen deadlines.  Ik weet wel wat ik wìl doen.  Schrijven rond MVO/CSR,  Maatschappelijk Verantwoord Ondermen.  Of simpel gezegd, zo bezig zijn met de maatschappij dat onze nazaten het ons niet kwalijk gaan nemen.

Ik ga trachten regelmatig mensen te portretteren, mensen achter bedrijven, organisaties die wát ze doen trachten te doen op zo een duurzaam mogelijk manier. 

Dit is een tijdsintensieve bezigheid, verwacht hier dus niet elke twee weken een nieuw portret.  Ik wil het kunnen volhouden, dus ga ik er met mezelf  op een duurzame manier mee om.  Met liefdevolle aandacht, maar met veel goesting!

Tiens, zou er een verband bestaan tussen MVO en mindfulness?

Misschien komen er tussentijds ook flarden tekst, dingen die ik tegenkom op mijn eigen pad naar MVO.  Een blog dus zoals we die kennen, eentje met hersenspinsels.

In elk geval is er een intense band tussen MVO 2.0 en coaching, co-creatie.  Ik blijf dus fan van de manier waarop Michelangelo zijn beeldhouwwerken maakte: het beeld zat al in het marmer, hij houwde alleen het overtollige weg.

Van harte welkom hier!!!

Franky

Met dank aan Guy Geerens, voor zijn schitterende interpretatie van de Mozes van Michelangelo, en aan Michaël Hemstedt voor het ontwerpen van het goesting-logo.

One Response to Prelude

  1. Liebrecht says:

    Mooie blog, zit muziek in… nodigt uit en geeft goesting.
    Ik neem binnenkort even de tijd om Vincent beter te doorgronden…
    En misschien kom ik ook ’s wat ideetjes pikken voor onze transitieblog.
    Proficiat!

Geef een reactie

