Greenwashing

Greenwashing is het groener of maatschappelijk verantwoordelijker voordoen van een bedrijf of organisatie dan dat deze daadwerkelijk is. Soms wordt het ook windowdressing genoemd.

Het is niet evident om je eerste stappen als bedrijf richting duurzaamheid naar de buitenwereld te kennen te geven zonder als greenwasher bestempeld te worden. Sommige bedrijven komen er zelfs niet toe om te tonen hoe mooi ze wel bezig zijn, ze blijven te bescheiden.  Het heeft volgens mij heel veel te maken met authenticiteit, de walk your talk.

Ik heb de indruk dat bedrijven die het weldoordacht doen er reeds geruime tijd op een degelijke manier manier mee bezig zijn alvorens stappen naar de buitenwereld te zetten.

Veel heeft met perceptie te maken.
Een voorbeeld van eerst te doen, en dan te vertellen (dat niets met greenwahsing te maken heeft!) vind je in dit artikel.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: