Dipje

Ik heb regelmatig een dip dezer dagen…  Ik zit nog vast in het oude, verlang diep naar het nieuwe.  In het oude lopen vele dingen vast, het nieuwe kondigt zich beloftevol aan, maar is nog niet levensvatbaar genoeg.

Onze ecologische investeringen zorgen er weer voor dat het koud is in huis.   Heb ik nu werkelijk zo veel centen geïnvesteerd in iets dat hoogstwaarschijnlijk goed is, maar een experimentele configuratie is en dus voor de onnodige friste in huis zorgt?

Mijn leven als informaticus/statisticus huurling kan me niet meer boeien, maar financieel zit ik er nog aan vast.  Mijn verlangen om voltijds ‘bezieler naar duurzaamheid’ te kunnen zijn is groot, maar is nog niet haalbaar.  Gelukkig dat er nieuwe en mooie initiatieven overal aan het opduiken zijn, ik kan genieten van die dingen te zien ontluiken.

Het zal er op aan komen geduld te blijven oefenen, de geplante zaadjes goed te verzorgen, en te blijven zaaien.  Gras groeit niet door er aan te trekken.

‘Count your blessings’ zegt men dan, maar op momenten dat het moeilijk gaat, gaat het gewoon moeilijk.  Ik heb dan geen goesting om dat te verbergen.

Geef een reactie

