Bottom of the Pyramid

Bottom of the pyramid is een CSR concept dat door Prahaled in de wereld werd gezet.  Het richt zich op de grootste, maar tot nu toe meest onrendable groep op economsisch front: die paar miljard mensen op deze wereld die niet vet veel verdienen. 

Als je deze mensen een product kan aanbieden dat voor een schappelijke prijs hun leven wat makkelijker maakt, dan heb je een gat in de markt gevonden. 

Alom gekend spreker, marketeer en bezieler Seth Godin  schrijft er over in zijn blog .

Voorbeelden die spreken: d.light lantern waar men een LED ‘looplamp’ heeft ontwikkelt op zonne-energie die een appel en een ei kost, Triodos bank die het Sol Suffit project ondersteunt.  In Amerika tracht men een concept van héél betaalbare huizen uit te denken:  http://www.300house.com/

Meer dan vermeldenswaardig is Chotukool osmanabad in India, waar men samen met de bevolking een heel betaalbare frigobox heeft ontwikkeld. De ontwerpers hadden een paar ideeën, en hebben prototypes aan potentiële gebruikers gegeven zodat het voorstel kon bijgeschaafd worden.

Winst maken op deze manier, daar is niet veel fout mee…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: