Regelneverij..

“Facts can be so overrated. Just because a claim is technically accurate does not mean it can stir or move people to act” (Simon Sinek)

De wereld gaat kapot aan regels, weet je waarom?  Het kind wordt met het badwater weggesmeten, de verbinding gaat verloren, de ziel is er uit…

  • Een fietspad dat nu wordt aangelegd en, omdat de beslissing om het te doen in 2003 werd genomen, nu wordt aangelegd met klinkers, terwijl men nu weet dat betonnen fietspaden veiliger zijn…
  • Een bakker die ISO gecertificeerd is, maar wiens brood ik niet lust…
  • Een inspecteur op bezoek in een zorginstelling die constateert dat alles volgens de regels  is (zoals vastgelegd in het woonzorgdecreet) maar zich wel laat ontvallen dat hij daar niet zou willen oud worden…
  • Een bedrijf dat om wettelijk in orde te zijn, zijn werknemers training moet geven en testen of ze het kennen.  Ik ga me er niet over uitspreken hoe dat in zijn werk gaat…
  • SOX en aanverwanten hebben niet kunnen voorkomen dat een economische crisis ontstond…

Wat ben ik blij dat ISO 26000 niet certificeerbaar is, dat men daar heeft ingezien dat het een ‘never ending story’ is.

Ok, er moet controle zijn, maar we slaan momenteel een beetje door…

En ik, ik ben dit weekend gaan eten in een authentiek restaurant, geen poespas, geen regeltjes, geen ISO wat dan ook, gewoon, eerlijk, correct eten.  Met bezieling bereid door de vrouwelijke chef aan het fornuis.  Mijn omgeving weet het, ik heb een boon voor Deborah

PS, In mijn opsomming is elke gelijkenis met bestaande situaties NATUURLIJK berustend op louter toeval…

Geef een reactie

