Q Music

De wereld zit vol met fobieën en angsten, er zijn er honderden die benoemd zijn hoorde ik onlangs Ornelis & Rogiers op de radio zeggen.  Verschrikkelijk, niet?  Bestaan er evenveel categorieën voor ‘dingen’ die mensen liefde, plezier geven?  Ik vrees 😉 (weeral angst…) het niet.  En dit op een vrijdag de 13e…

Als fervent Radio 1 luisteraar gun ik mezelf een Q Music kuur.  Niet om naïef de kop in het zand te steken, verre van!  De media wordt echter vervuild met vooral slecht nieuws, dat soms nog op een onwaardige, sensationele manier wordt uitvergroot.  Dat er ondertussen ook heel veel mooie dingen gebeuren op deze wereld, daar gaat men makkelijk aan voorbij, want dat is geen ‘nieuws’.

Ga ik de miserie uit de weg?  Verre van.  Als er ergens een grote humanitaire ramp gebeurt, dan ben ik een van de eersten die mijn portefeuille bovenhaal, en een niet onaardig bedrag stort.  Maar daar is dan voor mij de kous af.  Meer dan dat kan ik niet doen, of moet ik persoonlijk naar daar gaan misschien?

Echter, als een vriend, kennis, …. in de problemen zit, dan zal ik doen wat ik kan om die persoon nabij te zijn.  Als ik ergens vrijwilligerswerk kan doen, dan zie ik of ik dit kan inpassen in mijn agenda.

En voor de rest, wil ik trachten te leven, te genieten: is dat niet de ‘zin van het leven’: deugddoend en duurzaam met mezelf,  de andere en de aarde om te gaan, energie te ontvangen en te geven aan anderen??

Dit wil ik kunnen blijven doen, tot op mijn laatste levensmoment, en daarom wil ik trachten niet te verzanden in negativiteit.  Mijn portie shit heb ik trouwens als gehad.

Daarom mijn kuur Q Music, met speciale dank aan degenen die er voor zorgen dat ik ’s morgens al fluitend naar mijn werk ga!

Geef een reactie

