Goesting! in Brussel, reflecties

Het organiseren van dit evenement was een serieuze evenwichtsoefening, van in het begin… Zou er volk komen, is de datum wel goed.  Mensen die me vertelden dat je toestemming dient te vragen voor zoiets, dat je SABAM dient te vragen wanneer er muziek gespeeld wordt.  Dan ben ik maar burgerlijk ongehoorzaam…

Het was vooral een oefening in loslaten: ik heb georganiseerd en gezaaid, 800 mails verstuurd, een aantal organisaties gevraagd om mee het nieuws te verspreiden.  Voor de rest kon ik niets meer doen, niets forceren, want gras groeit niet door er aan te trekken…  Veel toffe reacties gehad op voorhand, heel veel.

De dagen ervoor begonnen spannend te worden, mensen vroegen of het wel door ging, ‘zou je nog geen herinnering sturen?’. Ik heb het losgelaten…  Vorig weekend begonnen mensen af te zeggen, zelfs toen ik op de trein richting Brussel zat  waren er nog mensen die zich verontschuldigden.  Was efkes lastig, moet ik toegeven.

Gelukkig zaten Karel en Rita me reeds op te wachten in het Warandepark.  Hèhè, er is volk…  Mijn gemoedstoestand ging de ‘goede’ richting uit.  Toen Piet Maris zijn Nouvelle Harmonie Bruxelloise d’Accordéons in gang trok, heb ik mijn knop omgedraaid, en ten volle genoten.

En het volk begon te komen, een dertigtal in totaal.  Het werd een mooi buffet, en we hebben smakelijk gegeten, gekeuveld, verbonden (en dat was de bedoeling).

Een mooi moment was toen Greet Wielemans (van Polyfante) ons omvormde tot een meerstemmig koor.  Zalig.

Ik heb er van genoten, en zoals Lies me wist te zeggen ‘kwaliteit is beter dan kwantiteit’.  En dat mensen die aanwezig waren kwalitatief waren, dat staat voor mij als een paal boven water!

Voor mij is dit initiatief voor herhaling vatbaar!

Geef een reactie

