Help, ik ben sociaal!

Een aantal maanden geleden kreeg ik van een van mijn leermeesters een behoorlijke veeg uit de pan: <<… Of je netwerk koppelingen die je maakt tussen mensen. Het werkt niet. Het lijkt er ook op dat je niet door hebt waarom het niet werkt. Dat is nog het ergste! Misschien heb je een autistisch trekje op het gebied van sociale codes.  Je doet zoveel goeie dingen, maar ze leveren geen geld op. Er is iets dat niet werkt, maar je ziet het niet. … >>.

Krijg ik dus een autistisch trekje naar mijn hoofd geslingerd, omdat ik tracht mensen met elkaar in verbinding te brengen.

De persoon in kwestie heeft natuurlijk een punt.

Ik vind de huidige maatschappij behoorlijk autistisch, en dat zie ik als een synoniem voor egocentrisch, een maatschappij die niet openstaat voor anderen, voor andere ideeën.  Ik geloof er ten stelligste in dat verbinding er kan voor zorgen dat dit doorbroken wordt.

Maar dan bots je natuurlijk regelmatig met je neus tegen de spreekwoordelijke muur, en een beetje autisme kan dan geen kwaad 😉 .  Een ontluisterende contradictio in terminis…

Help, ik ben sociaal…  En ook al doet het af en toe pijn, ik ga moedig door.

Geef een reactie

