Q is good for you

“Ik zou nu reclame moeten draaien, … foert”.

Een uitspraak die Maarten Van Coillie gisterenavond rond 19u20 deed.  Kiekebisj…  Net daarvoor was er een man aan de lijn die vertelde dat zijn vriendin na een longontsteking in UZ Gasthuisberg in een coma verzonken was.  Muziek kon helpen, maar op de kamer mag niets binnengebracht worden, geen CD, niks niemandalle.  Of Maarten niet het plaatje “Viva de Romeo’s” kon draaien, want een radio was in de kamer wel aanwezig.

Een mooi gesprek ontspon zich, Maarten draaide het plaatje.  Toen het muziekstukje gedaan was, nam Maarten weer het woord: “Ik zou nu reclame moeten draaien, … foert”. Prompt zette hij het liedje terug in gang, doorvlochten met boodschappen naar de jongedame in kwestie.  Ok, het moet gezegd, het reclameblok kwam er nadien wel, maar dit is wat ik noem kwaliteitsradio, betrokken radio…. Het commerciële dat even achteruitgeschoven wordt voor het menselijke…

Ik snap meer en meer wat Sven Ornelis me vertelde bij zijn interview (wordt ooit nog wel gepubliceerd op deze webstek): de tagline van onze zender is ‘Q is good for you’.  Dat moet je elke keer waarmaken, en iedereen die met de zender meewerkt moet werken volgens die boodschap.
’t was gisterenavond weer eens duidelijk.

En nee Cindy & vriend, ik ken je niet.  Nee, ik weet niet of jullie dit schrijfsel zullen ontdekken.  Ook al is het niet mijn stijl van muziek, maar als het helpen kan:

Geef een reactie

