Ben jij benaderbaar?

Peeters & Pichal hebben een schitterende campagne gedaan, neem ’s op. Dit naar analogie met de Nederlandse cabaretier  Youp van ’t Hek die de klantvriendelijkheid van grote bedrijven aanklaagt.

Ik noem het benaderbaarheid.

In mijn schitterende dagen als SAS-consultant bij SPS Europe (bestaat jammer genoeg niet meer, wegens opgeslokt door een Grote Boze Franse Reus) had mijn General Manager (nu goede vriend) Michel Henry een mooie regel: bureaudeur open =welkom, dicht = niet storen.  En ze stond héél veel open, voor een goede babbel, voor een praktisch probleem, …

Dat was MVO/People avant la lettre.  Michel was, en is nog steeds, benaderbaar.

Stuur ik als belangstellende een berichtje naar CSR Europe dat je 1400 euro voor een congres van 1 dag wel wat veel vindt, dan krijg ik geen antwoord.  Stuur ik een vraag naar Peter van Kauri, dan heb ik binnen de kortste keren iemand vriendelijk aan de lijn.

Geef je een suggestie aan Pizza Hut (die in USA heel CSR minded zijn) , ontvang je geen teken van leven.  Laat je aan Wouter van Coca-Cola weten dat de web-link van het duurzaamheidsverslag niet werkt, dan wordt je onmiddellijk bedankt en doen ze er iets mee.

Dat is MVO in hart en nieren: benaderbaar zijn voor alle belanghebbenden!

Een schitterend filmke van Peeters & Pichal als uitsmijter, waar de rollen worden omgedraaid:

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: