Scheefgezakte lavabo

Indien ik me niet bedrieg maakte scheefgezakte lavabo ooit deel uit van een scheldtirade van Urbanus. 

Bij ons was het op 2 januari een trieste realiteit.  Het badkamermeubel dat degelijk en robuust door mijn vader zaliger was gemaakt (zoals zo veel van onze meubelen) hing schots en scheef aan de badkamerwand…

‘Wie heeft dat gedaan?’ Niemand van ons gezin die van iets wist.  En dat zal waarschijnlijk ook wel zo zijn.  Iedereen leunt er wel eens op, het zakt beetje bij beetje, niemand is finaal verantwoordelijk op het moment dat het fout gaat.

Ik was er kapot van. Dingen die in maatschappij ‘fout’ gaan, vastdraaien, spiegelen zich ook in ons gezin.  In de maatschappij nemen mensen ook niet gemakkelijk verantwoordelijkheid voor het gemeenschappelijke, het gemeen.

Als ontwikkelingsgericht coach blijf ik niet bij de pakken zitten.  Dit weekend ga ik de gezinsleden optrommelen om samen het probleem te verhelpen.  Hoe, dat weet ik nog niet, dat gaan we co-creatief bekijken.

2 Responses to Scheefgezakte lavabo

  1. De Pril says:

    Co-creactief gaan we ervoor!!
    X

  2. Hoop dat het een positief samenzitten was! Samen – 1 + 1 = 11 🙂

Geef een reactie

